A Denic szövetkezik a Tucows-zal
A .net domaintartomány ügyfeleinek kiszolgálásába a Tucows is bekapcsolódhat.
Az amerikai VeriSign Inc. .net végű webcímek felügyeletére és kiosztására vonatkozó kezelési joga márciusban jár le, ezért a domain nevek legfelső felügyeleti szerve (ICANN) ezért megpályáztatta a tartomány kezelési jogát. A március végén eredményhirdetéssel záruló pályáztatás folyamata már az elbírálás stádiumában tart és a kandidálók között a német domaintartomány (.de) jelenlegi kezelője a non-profit DeNic is megtalálható. A szervezet előrelátó lépéseket tesz annak érdekében, hogy a számára kedvező végeredmény esetén zökkenőmentesen menjen az átadás-átvétel folyamata. A DeNic a tartomány kezeléséhez szövetségest keresett, amelyet az amerikai Tucows Inc. személyében talált meg. A tegnapi napon nyilvánosságra hozott együttműködési megállapodás értelmében a Tucows látná el az angol nyelvű ügyfélszolgálati teendőket és az észak-amerikai kliensek kiszolgálását. A frankfurti szervezet vélhetően tartott attól, hogy a többi pályázóval szemben – német nyelvterületbeli központja és infrastruktúrája miatt – hátrányban van, ezért is döntött a kooperáció mellett.
A nagy nemzetközi domain regisztrátorok esetében egyébként sem ritka jelenség, hogy több időzónában tartanak fent online ügyfélszolgálatot, néhányuk az európai és amerikai hotline-on kívül Ázsiából jelentkező internetes segítséget is biztosítanak vásárlóiknak. A legújabb trend szerint indiai és kínai ügyfélszolgálatok létesítése kezd elterjedni, mivel az amerikai "drága" munkaerő jól helyettesíthető egy-egy olcsóbb, angolul írásban jól kommunikáló indiai munkatárssal, az ügyfél számára pedig nem az az érdekes, hogy a kérdésére emailben vagy chat-es formában megküldött válasz honnan érkezett, hanem az, hogy használható információkat tartalmazzon.