Peches utas egy légitársaságnál

Peches utas egy légitársaságnál

Az Alitalia légitársaság egyik utasa megharagudott a cégre és egy "céges" domainen szórja a szitkokat.

Peches utas az Alitalianal

Az Alitalia nevű olasz légitársaság egy korábbi utasa bejegyeztette saját részére a "www.alitaliasucks.com" (Alitalia szívások) domént, az oldalon pedig a társasággal kapcsolatos rossz tapasztalatát adta közre. Az weblapon található történetből kiderül, hogy a New York állambeli William Porta, New Yorkból Milánón keresztül kívánt eljutni az indiai Mumbaibe. A majd´ két napos utazás során azonban csomagját a légitársaság elvesztette és kénytelen volt napokig a két napos "büdös és koszos" ruhájában továbbutazni.

Az évente több, mint 60 millió dolláros marketingköltséggel gazdálkodó légitársaság jogi útra terelte az ügyet és egy új "kiberkalózkodás" elleni jogszabályra hivatkozva kérte a New Yorki bíróságot, hogy tiltsa el az utast az "alitalia" szót tartalmazó domén használatától. Továbbá az olasz cég közölte, hogy tudomására jutott az az információ, hogy a károsult közel 350 keresőprogramban kívánja bejegyezni az oldalt.

Az Alitalia közleményéből kiderült, hogy a Varsói Egyezményben leírt szabályoknak megfelelő mértékű kártérítést ajánlottak fel az utas részére, sőt a "kötelező" kártérítésen felül két, egyenként 150 dollárt érő utazási bónnal ajándékozták meg Porta-t. Az amerikai azonban ennek mértékét nem fogadta el és "elfogadható nagyságú" jóvátételt követel. A probléma rendezésének határidejeként december 28-át jelölte meg.
A "kedvező" tapasztalatok alapján Porta nagy valószínűség szerint nem fogja igénybe venni a 300 dollár értékű kedvezményt.

menu
menu