A Volvo nem engedett a panamai zsarolónak

A Volvo nem engedett a panamai zsarolónak

A Volvo egy 4 domain név megszerzéséért inditott jogi csatát nyert meg.

Újabb autógyártó céggel kapcsolatos webcím ügyében foglalt állást a Szellemi Tulajdon Világszervezet (WIPO) döntnöke. Most a Volvo márkanév tulajdonosa fordult a szervezethez 5 webcím ügyében. A cég a vlovo.com, a volvoautomobile.com, a volvogroup.com, a volvomasters.com domain nevek megszerzése érdekében indított eljárást. A kérdéses címek egy panamai vállalkozás kezelésésében álltak és a svéd autógyártó egy elektronikus levelet küldött a közép-amerikai cégnek, melyben felszólította a volvomasters.com címről való lemondásra. A cég válaszában közölte, hogy 135 $ fejében hajlandó lemondani a domainről. A göteborgi székhelyű vállalkozás úgy határozott, hogy nem enged a zsarolásnak, ezért inkább a WIPO eljárását választotta, amely 1500 $-os költséggel jár.
Az ügyben eljáró döntnök a rosszhiszemű domain használatot bizonyítottnak látta és a svéd cég számára ítélte mind a négy domain használati jogát.

Nem az első autós ügy

Több autógyártó domainekért inditott már eljárát a WIPO-nál. A volkswagen.net webcím kezelési jogát a német cég márciusban kapta meg, a Nissan azonban – szintén márciusban – nem tudta megszerezni a nissan.com-ot mert az ügyben eljáró döntnök úgy ítélte meg, hogy Uzi Nissan úr – a domain jelenlegi tulajdonosa – a neve alapján joggal formál igényt a nissan.com és nissan.net címekre.

menu
menu