Szokatlan webcím a nyomtatott sajtóban

Szokatlan webcím a nyomtatott sajtóban

Az egyiptomi utazásra csábító hirdetés az American Express vállalat Departures című turisztikai magazinjának legfrissebb számában jelent meg.

Az egyiptomi utazásokat népszerűsítő hirdetés alján két webcím látható, első helyen a www.egypt.travel, alatta a EgyptTravelSpecialist.com. Az Egypt.travel domain Egyiptom Turisztikai Hivatalának kezelésében áll. A hirdetésben másodikként szereplő EgyptTravelSpecialist.com weboldal pedig utazási irodákat, illetve ügynökségeket próbál arra ösztönözni, hogy azok egyiptomi utazásokat kínáljanak ügyfeleiknek. Az első webcím szokatlannak tűnhet nem csak az olvasó, hanem a szakavatott domainipari szakember számára is. Úttörő jellegű, hogy a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetésben a .Travel legfelső szintű domain szerepeljen.

A jelenség érdekes kérdéseket vet fel. Ha nem szerepelne egy második link a hirdetésben, vagy ha nem lenne a www előtag kiírva az Egypt.travel webcím előtt, vajon a hirdetést olvasók tudnák-e, hogy webcímről van szó?

A domain nevek felügyeletét ellátó szervezet stratégiája alapján várhatóan több tucatnyi értelmes angol szóból képzett domain végződés jelenhet meg hamarosan az Interneten. Ezek a végződések szokatlanok lesznek az internetező közösség számára. Egyre több – már megszokott végződésből képzett, pl. com, .hu –  domain név hirdetését www előtag nélkül végzik, azonban az új domain tartományok várhatóan még sokáig használniuk kell a www előtagot, ezért – ismeretlenségükön túl – újabb hátrányban lesznek a már bevezetett és ismert végződésekhez képest.

menu
menu