Mit hoz a jövő a .co névtér számára?

Mit hoz a jövő a .co névtér számára?

Az erős kezdés után felmerül a kérdés: sikeres maradhat-e a kolumbiai névtér?

A .co névtér megnyitása a nagyközönség előtt a jelek szerint egyelőre jó döntés volt. Mindezidáig több, közel 500 000 .co végződésű domain név került regisztrálásra, ami ezáltal több, mint 25 millió dolláros bruttó bevételt hozott.

A .co kezdeti sikere nem meglepő, ám egy új végződés hosszú távú életképességét nem az első hetek sikeressége határozza meg, hanem az elkövetkező évek során mutatott teljesítménye. A siker legfőbb elemei a végfelhasználók, rajtuk múlik egy végződés mindenkori sorsa, hiszen ők azok, akik használják a végződést és tapasztalataiknak hangot is adnak, melyek nagyban meghatározzák egy adott domain végződés jövőjét.

Számos meghatározó vállalat már most is .co webcímet használ. A Twitter a t.co domain nevet vásárolta meg, az Overstock pedig az o.co webcímet, bár még nem tudni, hogy milyen tartalmat kíván oda feltölteni. Érdekes lesz majd látni, hogy más nagyvállalatok vajon követik-e a fenti cégek példáját. Felmerül a kérdés, hogy vajon fogja-e bármelyikük is új, egyedi weboldalak létrehozására használni a .co végződést? Fogják-e TV hirdetéseikben használni a .co végződésű domain nevüket? Kisvállalkozások vajon fognak .co webcímeket vásárolni?

Bárhogyan is alakul a .co jövője, a munka java még hátravan.

menu
menu