Mint a szarkák! A zsiráf nemi szervét is ellopták.
A LEGO egyik legaktívabb feljelentő.
Akik figyelemmel kísérik a WIPO (Szellemi Tulajdon Világszervezet) tevékenységeit, azon belül is a vitás ügyekkel kapcsolatban meghozott döntéseit, észrevehették, hogy minden hétre jut egy-egy olyan ügy, mely a LEGO játékgyárral kapcsolatosak. A kis műanyag építőkockák gyártásával világhírnevet szerző dániai cég átlagosan háromnaponta nyújt be panaszt általa jogbitorlónak ítélt domain nevekkel kapcsolatosan. A vitás ügyek rendezésére a cég által fordított összeg nagysága egyes becslések szerint a több százezer dollárt is eléri.
A legogiraffepenis.com a legérdekesebb ügy a Lego asztalán
A cég nemrégiben nyújtotta be 150. panaszát a WIPO-nak. Ha csak az idei évet nézzük, ezekből az év eddig eltelt időszakában több, mint 100 vitás ügy zárult le, melyekből a LEGO minden esetben győztesként került ki. A cég által megszerzett összes domain nevek számát tekintve (mivel egy ügyben akár több domain név sorsáról is születhet döntés), a játékgyár több, mint 250 megszerzett domain névvel büszkélkedhet. A legviccesebb történet talán a legogiraffepenis.com megszerzéséhez kapcsolódik. A domain név arra a hat méteres LEGO zsiráfra utal, amely a berlini Lego Discovery Centerben fogadja a látogatókat. A turisták előszeretettel távolították el annak 30 centiméteres farkát, hogy aztán mintegy szuvenír gyanánt hazavigyék, azonban kiderült, hogy sokan az állat egy másik szervének nézték azt – innen ered a domain név.
A vitatott domain nevek tulajdonosainak a WIPO döntései szerint eddig minden esetben át kellett adniuk azokat a játékgyártó kezelésébe. Néhány esetben azonban az ügy döntés meghozatala nélkül zárult le. Ilyen esetekben a domain tulajdonosa még a döntés kihirdetése előtt jobbnak látta önként lemondani a jogsértő domain névről a LEGO javára.
A csúcsra tör a Lego?
Amennyiben a játékgyár ugyanilyen ütemben jelent be jogsértő domain neveket a jövőben is, minden bizonnyal megelőzi a Microsoftot, amely ugyancsak híresen aktív jogi harcos a domain nevek területén. A LEGO jelenlegi „teljesítménye” mindenesetre arra már elégnek bizonyult, hogy megelőzze a Yahoo-t és a Google-t.
Ahhoz, hogy a LEGO a toplista élére kerüljön, több panaszt kell benyújtania, mint az AOL vállalatnak, mely a mai napig mintegy 500 jogsértő domain nevet jelentett be.
A témába vágó legújabb hírek szerint a LEGO csatlakozott a CADNA szervezethez (kb. a domain nevekkel kapcsolatos csalások ellen küzdő koalíció), melynek célja, hogy a tagok együttes erővel hatékonyabban léphessenek fel a jogsértőkkel szemben.