Oldalélmény: az új keresési rangsorolási tényező
A Google hamarosan bevezeti az oldalélmény mutatókat a keresési rangsorolási tényezők közé.
Belső tanulmányok és kutatások kimutatták, hogy a látogatók olyan weboldalakat részesítenek előnyben, melyek jobb felhasználói élményt nyújtanak. A hónap elején a Chrome bemutatta a Core Web Vitalt, ami az oldalsebességgel, reakcióképességel és a vizuális stabilitással foglalkozó mutatókészlet. A Google ennek a mutatókészletnek a jeleit kombinálja más jelekkel, és így frissít a fejlesztői eszközöket is, ezáltal segíti a webhelyek tulajdonosait az oldalélmények fejlesztésében.
Hogy működik ez a rangsorolásnál?
A Core Web Vital egy valós, felhasználó központú mutatókészlet, mely a felhasználói élmény legfontosabb aspektusait számszerűsíti. Méri a betöltési időt, interaktivitást, tartalom stabilitását is. Ezeket a jeleket a Google kombinálja más jelekkel, például: mobilbarát felhasználás mértékével, biztonságos böngészéssel, https biztonsággal, irányelvekkel. A cég szerint egy rossz oldalélmény akadályozza a felhasználót abba, hogy megtalálja az adott oldalon a számára értékes információt. Ezért vezeti be az oldalélmény a keresési rangsorolási tényezők közé, hiszen így az emberek könnyebben hozzáférhetnek a megfelelő információkhoz és weboldalakhoz. Ugyanakkor a cég kiemelte, hogy eyg jó oldalélmény nem írja felül a releváns tartalom meglétét, a legjobb információkkal rendelkező oldalakat továbbra is prioritásként kezelik. Azonban azokban az esetekben, amikor több oldal hasonló tartalommal rendelkezik, akkor az oldalélmény igenis nagyobb befolyásoló erővel bír.