A kiskereskedők több kibertámadással néznek szembe az ünnepi vásárlások előtt
Ahogy közeledik az ünnepi szezon, úgy kezdenek el jobban tevékenykedni a kiberbűnözők.
A kereskedőknek háromféle támadástól kell tartaniuk: az automatizált robotoktól, a DDoS támadásoktól és a webhelyek támadásától.
A robotok mindenféle károsító dolgot tudnak csinálni, például megváltoztathatják az árat és a tartalmat a weboldalon, vagy akár meg is tagadhatják a készletet a vásárlótól. Idén 13%-kal nőtt a kiskeredkedelmi webhelyek elleni havi bottámadások mennyisége a tavalyi év azonos időszakához képest, tették közzé az Imperva kiberbiztonsági szakértők jelentésükben. A kiskereskedelem különösen népszerű célpont, mivel a rossz botok a webhelyeket ért összes támadásnak csak a 33%-át tették ki minden más iparágban, míg a kiskereskedelemnél ez jóval magasabb.
A DDoS támadások szeptemberben 200%-kal nőttek meg a tavalyi évhez képest, az elmúlt 12 hónapban a kiskereskedelmi vállalkozások szenvedték el a legtöbb DDoS támadást. Ezek a támadások általában nem voltak túl intezívek, a hackerek valószínűleg rövid idő alatt akartak egy kis zavart kelteni az oldalakon.
Az Imperva egyik technológiai igazgatója azt nyilatkozta, hogy a kiskereskedőknek meg kell küzdeniük, hogy a negyedik negyedévben eladják a termékeiket, hiszen a globális ellátási lánc körülményei romlottak, továbbá pedig a motivált kiberbűnözők támadásaival is szembe kell nézniük.
Forrás: https://www.techradar.com/news/retailers-are-facing-more-cyberattacks-ahead-of-holiday-shopping
Kiemelt kép: Clint Patterson / Unsplash