A Lidl megvásárolta, a Tesco elperelte a mobiltelefonos domaint

A Lidl megvásárolta, a Tesco elperelte a mobiltelefonos domaint

A két nagy áruházlánc két különböző úton jutott a új szolgáltatásának nevével egyező domain nevekhez.

Az elmúlt héten számolt be portálunk arról az értesülésről, amely szerint a magyar Lidl a néhány napja indult mobiltelefon szolgáltatásának népszerűsítéséhez szükséges domain nevet kénytelen volt megvásárolni. A cég 12 000 $-ért vásárolta meg a webcímet.

A piacra lépve a Tesco is elindította saját mobil szolgáltatását. A cég a Tesco Mobile márkanéven igyekszik a piaci tortából a saját részét kihasítani. Munkatársaink utánajártak, hogy a leginkább releváns domain nevekhez mikor és hogyan jutott hozzá a Tesco.

tescomobile.hu

A TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. 2010. végén indított bíróságon kívüli, alternatív vitarendezési eljárást amelyben kérte, hogy a 2004-ben regisztrált domain nevet az ügyben eljáró döntnök vonja vissza a véjegy jogok megsértése miatt a Yaya.hu Kft-től, aki a domain használója volt. A Tesco továbbá kérte, hogy a döntnök rendelje el a webcím részére történő átruházását is. A 2010. decemberében meghozott határozat megalapozottnak ítélte a Tesco kérelmét és a cég részére a domain átruházásra került.

tescomobil.hu

Az „E” betűvel végződő tescomobile.hu ügyből megismert YAYA.hu Kft. a TescoMobil.hu domain kezelője is volt. Ezt a domaint a cég a tescomobile.hu ügyében, a számára kedvezőtlen döntést követően 2010. decemberében átiratta egy alig pár hónapja alapított cégre. A kedvezményezett a Tescomobile.hu  Telekommunikációs Kft. volt, amely tulajdonosa 100%-ban a korábbi ügyben vesztes cég, a YAYA.hu Kft.
A cégnév és a domain név hasonlósága ellnére a Tesco szinén bíróságon kívüli vitarenezést kezdeményezett. Az eljáró döntnök 2011. decemberében elrendelte ennek a domainnek is a visszavonását és a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. részére történő átruházását.

 

tesco-mobil.hu és tesco-mobile.hu

A két webcímet a Tesco 2011. augusztusában regisztráltatta saját részére.

 

Jobban jött ki anyagilag a Tesco

A Tesco a domain neveinek megszerzéséért két vitarendezési díjat valamint az ügyvédi megbízási díjakat volt kénytelen kifizetni. Az eljárások díja domainenként hozzávetőlegesen 100 000 Ft, a két előkészítő okirat ügyvéd általi előkészítése legfeljebb pár százezer Forint lehetett.

Bár a Lidl és a Tesco is rákényszerült a domain nevek megszerzésére – a lehetőségek miatt – két különböző utat választottak, ugyanoda érkeztek: időben, a mobiltelefon szolgáltatás elindítása előtt kezelésükbe került a domain.

menu
menu