Bocs, de lebuktatok fiúk, az a baj!

Bocs, de lebuktatok fiúk, az a baj!

A Vodafonhoz vezetnek a szálak BocsFiuk.com ügyben.

Sebestyén Balázzsal, Vadon Janival és egy jóadag titokzatossággal akarja egy piaci szereplő felhívni magára a figyelmet egy drága műsoridőben sugárzott TV reklámban. A sejtelmes reklám alatt a Belga zenéje hallható: ” Ha huszas vagyok az a baj, ha harmincas vagyok az a baj, ha hetvenes vagyok…”  Ebből arra lehet következtetni, hogy vélhetően az egyik mobiltelefon  szolgáltató áll a reklám mögött. Semmi nem derül ki a reklámspot végén megjelenő bocsfiuk.com webcímen található oldalról, azonban a domain nevek világának ismeretében könnyen leleplezhető a kampány mögött álló cég.

 

bocsfiuk.com
A bocsfiuk.com jelenlegi tartalma

 

Kié a domain?

Túl egyszerűnek tűnik megnézni, hogy a bocsfiuk.com domain név kinek a kezelésében van és ebből levonni a következtetést. A kampányt tervező reklámcég gondolt erre a lehetőségre, hiszen pár évvel ezelőtt ezen a „banánhéjon” csúszott el a Djuice – hasonló módon titokzatosságra építő – bevezető reklámja. A .com domain neveknél lehetőség van a domain nevek „tulajdonosának” titkosítására, így a domain nyilvántartásból közvetlenül nem lehet arra bizonyítékot találni, hogy kihez tartozik a domain név.

A domain név kiszolgálását biztosító szerver azonban már egy árulkodó jel: a domain nevet a mito.hu névszervere szolgálja ki. Szintén a Mito Europe Kft. szerepére utal a bocsfiuk.hu domain név regisztrációjának kérelme. A cég a .com-os webcimmel egy napon kezdeményezte a bocsfiuk.hu domain bejegyzését is. A mito.hu honlapjára látogatva egyetlen mobil szolgáltató található a referenciák között: ez a Vodafone.

 

Más nyomok is a Vodafone-hoz vezetnek.

Az április 29-én megjelent blog bejegyzés szerint hasonló következtetésre jutott a MobilArena.hu portál is. Az írás szerint a bocsfiuk.com fejlesztői a vodafone-ra utaló, árulkodó jelet hagytak a programkódban:

 

bocsfiuk.com kód
A bocsfiuk.com kódjának részletei

 

Véletlen, szándékos?

A szerző feltételezi, hogy tudatlanságból, „bénázásból” maradt a kódban az utalás. Azonban a Mito Europe Kft. további folyamatban lévő domain igénylései feltételezik a szándékosságot.

A cégnek két további domain neve is bejegyzés alatt áll. Az amirolbeszelunk.hu és a beszedtema.hu domain kérelme arra utal, hogy a célt sikerült elérni. Valóban beszédtéma lett a BocsFiuk.com…

 

A szereplő előkerült, de mi a termék?

A fentiek  szinte egyértelműsítik a Vodafone szerepét az ügyben. De vajon milyen termékkel kíván megjelenni a piros óriás? Vélhetően a Pannon új, fiatalokat megcélzó Djuice programjára ad piaci válasszal szolgálni, de ha tévedtünk, akkor is lehull a lepel május 3-án.

menu
menu