Hogyan növelhető a domain regisztcáiós piac?
Az .ru domaintér nyilvántartója marketingből jól vizsgázik.
A bevételek növelésének egyik módja, ha a piaci tortából egy nagyobb szeletet sikerül kihasítani. Ennél azonban sokkal nagyobb sikerhez vezethet az a módszer, ha a piaci részesedést a „torta” nagyobbításával sikerül úgy növelni, hogy az új vevők nagy része nálunk vásároljon.
A domain regisztrációs piac esetében meglehetősen nehéz a tortát növelni. Ha eddig nem akart egy kisfalu boltosa saját webcímet, akkor várhatóan az ez irányú vágyának felkeltése érdekében tett lépések is eredménytelenek lesznek.
A piaci torta növelésére irányuló klasszikus fogást igyekszik a .ru domaintér nyilvántartója bevetni. Orosz webcímet többségében az orosz piacon érdekelt cégek regisztrálnak. A .ru felügyeletét ellátó RU-Center azonban egy különös ötlettel állt elő: egy egyedi angol nyelvű kiadványt adott ki. A pár oldalas brossúra nem újdonság, a szervezet évek óta orosz nyelven megjelenteti a kiadványt. A .ru és a cirill .рф valamint a volt szovjet domaintér, az .su lehetőségeire és értékére hívják fel a figyelmet a magazinban megjelenő cikkek.
Elsőre azt gondolnánk, hogy nincs szükség egy domaintér népszerűsítésére, azonban egy ország esetében a domain név is ugyanolyan export cikknek minősülhet mint egy futószalagról legördülő gépkocsi. A külkereskedelmi mérleg javításán túl egy másik előnye is van annak, ha egy domaintérben több webcímet tartanak fenn. Az egy domainre eső költségek csökkenthetőek, ezzel olcsóbbá válhatnak a szolgáltatások. A új vásárlók bevonásából származó bevételek hozzájárulhatnak egy-egy domaintér technikai hátterének javítását ezzel a biztonság növelését.