Stratégiai hiba az új Google telefon bevezetésénél
A Goolge úgy választott termékéhez nevet, hogy a márkanév domainként már foglalt volt.
A Google az Iphone riválisaként számon tartott telefonját Nexus One néven dobta piacra. Az újabb és újabb piaci szegmest meghódító óriás a termék nevének megválasztásánál stratégiai hibát követett el, amikor egy olyan nevet adott a készüléknek, amely a legfontosabb domain tartományban, a .com alatt már foglalt volt. A NexusOne.com domaint még 1998-ban foglalta le egy magánszemély, jelenleg is az a regisztráló személy érdekeltségi körébe tartozó építőipari termékeket bemutató Altamira.com portálra van irányítva. Amennyiben a Google szeretné az azonosító kezelési jogát megszerezni nem lesz más lehetősége, mint egyezség útján megvásárolni a nevet, azonban lett volna más lehetősége.
A Google óvatos
A Google termékeinek nevének megválasztásánál körültekintően jár el és igyekszik olyan neveket adni termékeinek, amely védjegy jogokat nem sért. A Google név választása is előzékenyen történt a kezdetek kezdetén. A cég alapítói ismerték a „Googol” szó jelentését, amely azt a számot jelenti amely egy 1-es számjegy után 100 darab 0-t tartalmaz, azonban a keresőt megalkotók nem pontosan tudták, hogy miként kell helyesen leírni a szót így, Googol helyett Google lett a kereső neve, ezzel egy teljesen egyedi, máshol nem használt nevet adtak keresőjüknek.
Általában strómanokkal dolgoznak
A legnagyobb cégek – annak érdekében, hogy ne derüljön ki a vevő tényleges személye és ezért ne verje fel az eladó az árat – általában egy közvetítő céget alkalmaznak a domain nevek megválárlására. Az ügylet általában egy kis, ismeretlen cégen keresztül bonyolítódik. A Microsoft a bing.hu domain nevet – keresőjének elinditása előtt – egy francia cégen keresztül vásárolta meg magyar tulajdonosától. A cementipari Holcim csoport egységesen, a legtöbb végződés alatt megszerezte a „holcim” domaineket mielőtt bejelentést tett volna a cégcsoport új nevét illetően.