Újabb piacra lép be a Microsoft?
Hivatalos domain regisztrátorrá válásával a domain regisztrációs piacon szeretne érvényesülni a Microsoft?
A DotandCo.net domain információs szakportál által közölt információ szerint a Microsoft újabb piacon szeretné megvetni a lábát. A redmondi vállalkozás október utolsó napján hivatalos regisztrátori státuszt szerzett a .com, .net, .org, .biz, .info, .name és .pro tartománybeli címekre vonatkozóan.
A domain nevek legmagasabb szintű hatósága, az Internet Corporation For Assigned Names and Numbers (ICANN) regiszrátorokat
tartalmazó honlapján valóban megtalálható a vállalkozás neve, azonban a regisztrátori státusz megszerzése önmagában nem jelenti azt, hogy a cég valóban be is kíván lépni a már eddig is meglehetősen telített domain regisztrációs piacra. 2003-ban az Amazon, 2005-ben pedig a Google szerzett regisztrátori jogot, azonban egyik cég sem használta ki ezt a lehetőségét. Piaci elemzők szerint az dotkom üzletág nagy szereplői azért szereznek közvetlen regisztrátori jogot, hogy első kézből értesülhessenek a regisztrátori státuszukból adódóan a domain nevekkel kapcsolatos információkról. Több piaci elemző a Google és a Microsoft regisztrátorrá válásának okát azzal magyarázza, hogy a kereső szolgáltatást is működtető égek a domain nevek nyilvántartásához történő közvetlen hozzáféréssel kívánják kereső szolgáltatásaikat fejleszteni, azaz a találati pontosságot növelni. Egyes információk szerint a Google például a találati eredmények összeállításában a honlaphoz tartozó domain bejegyzési időpontját és a domain előfizetési időtartamát is megfelelő súlyozással figyelembe veszi.