Újra növekedési pályán a domainpiac
A VeriSign nemrégiben elkészítette a domainpiacról szóló menetrendszerű jelentését az idei év második negyedévére vonatkozóan.
A domain eladások bevétele a jelzett időszakban 164 millió dollár volt, amely az előző negyedévhez képest 4 százalékos, az előző év ugyanilyen időszakához képest pedig 9 százalékos növekedést jelent.
„Hamarosan lezárul a folyamat, melynek keretében a hitelesítési szolgáltatásunkat (Authentication Services) eladjuk a Symantec vállalatnak. Ezek után a VeriSign kizárólag a névszolgáltató (Naming Services) üzletágára fog összpontosítani, amely téren cégünk piacvezető helyen áll, és ahol az internethasználat globálisan növekvő tendenciáinak köszönhetően jó esélyt látunk arra, hogy a jövőben növelni tudjuk versenyképességünket. Az idei második negyedéves eredményeink jól tükrözik az internetes trendek továbbra is pozitív mivoltát, valamint vállalatunk fegyelmezett és eredményes működését.” – mondta Mark McLaughlin, a VeriSign elnöke és vezérigazgatója.
„Névszolgáltató üzletágunk GAAP szerinti üzleti nyereséghányada 30 százalékos, míg a nem GAAP szerinti üzleti nyereséghányad 40,5 százalékos. Jól működő üzleti modellünk segítségével kiegyensúlyozott pénzügyi mérleget tudunk tartani, melynek köszönhetően részvényeseink között több, mint 275 millió dollárt osztottunk vissza az idei év első felében, részvény-visszavásárlások során.” – mondta Brian Robins, a VeriSign fő pénzügyi vezetője.
Mindezeken felül, a második negyedév során 7,9 millió új domain név regisztrálására került sor, mely az előző évhez képest 13 százalékos növekedést jelent.