15 új autó árát érő domain volt az adománya
Egy vállalkozó a 200 000 $-t érő farm.com címet adta át nonprofit hasznosítás céljából.
Tom Bird, a massachusetts-i vállalkozó elhatározásának megfelelően hirdette meg farm.com domain nevét , azonban mikor már hat számjegyű ajánlatok érkeztek az eladásra hirdetett Farm.com domainért, a tulajdonos meglepő lépésre szánta el magát: a webcímet a Boston Alapítványnak adományozta. A nonprofit szervezet aztán kevesebb mint egy hét alatt értékesítette az URL-t 200 000 dollárért.
A vevő az a Pets United LLC. nevű amerikai cég, amely a Horse.com és a Dog.com cím tulajdonosa is és néhány hónapja egy szenzációs domain vétel mötött állt: a vállakozás vásárolta meg a fish.com címet 1 millió $-ért…
Minimális profit az ügyön
Bird korábbi üzlettársa, Ken Saxon elismeréssel szólva partnerének nagylelkűségéről elárulta, hogy a címet a 90-es évek végén az egyetemi éveik alatt működtetett közös vállalkozásukhoz foglalták le. Akkor a kis céget "FARM"-ként becézték. A korábbi cégtárs nyilatkozatában tudatta, hogy Bird az erkölcsi sikeren túl némi anyagi hasznot is tudott szerezni az ügy kapcsán. A domain név átadásából származó karitatív adomány értékét az adományozó adóbevallásában feltüntetheti és megfelelő százalékban levonhatja.
Néhány évvel ezelőtt a holocaust.com címet adta át kezelője a Simon Wisenthal Center számára, akkor az eladó – a domain felértékelését követően – 1 millió dollár értékű adományt írhatott le adójából.
A feljánlás köszörült a domain spekulánsok által ejtett csorbán
Az ügyletet bonyolító Afternic.com domain kereskedőház elnök-vezérigazgatója, Roger Collins, úgy döntött Bird önzetlenségének hatására, hogy ők a cég közreműködési díját ajánlják fel az alapítványnak.
„Közreműködői díjunk felajánlása a legkevesebb volt, amit tehettünk, s így nem csak a Boston Alapítvány céljainak megvalósulását, de a támogatók emberbaráti reményeinek valóra válását is segítettük” – mondta Collins.
A cégvezető szerint, ez az értékesítés arra is rámutat, hogy a domain nevek milyen helyet foglalnak el a tőke, biztosítási papírok, ingatlanok és műtárgyak mellett, mint jelentős elajándékozható vagyontárgyak.
„Mikor egy megbecsült domain név a jószolgálat eszközévé válik, egy olyan iparágnak erősíti a hitelességét, amely korábban a nevekkel való visszaélésektől és bírósági ügyektől volt hangos. A helyesen megítélt domain nevek kincset jelenthetnek a nonprofit szektornak és egy gyakorlatilag még kiaknázatlan lehetőséget a jócselekedetekre” – fűzte hozzá Collins.
A kedvezményezett alapítvány PR igazgatója, David Trueblood szerint a szervezet szokatlan vagyontárgyakat is elfogad jótékony támogatásként, de mindezidáig senki nem ajánlott fel olyan különleges dolgot, mint egy domain név.
„Habár a Farm.com egy szokatlan adomány, nyitottak voltunk az ügylet kreatív jellegére. Több mint elégedettek vagyunk az eredménnyel, és hálásak vagyunk mind az adományozó, mind az Afternic.com bőkezűségéért” – nyilatkozta Trueblood.
A webcímek kereskedelmével foglalkozó cégek szerint az elmúlt néhány évben sokan ajánlottak fel domain neveket különböző karitatív szervezeteknek. A Boston Alapítvány esete azért számít mégis különlegesnek, mert a címet nem azért adományozták az alapítványnak, hogy azon honlapot működtessen, hanem azért, hogy értékesíthesse.
[file=bann_egy.html]
A domainekkel való segítés itthon is működött
Karitatív szemszögből az egész világot megmozgató ázsiai szökőár idején a szokoar.hu tulajdonosa visszautasított minden felkérést, mely arra irányult, hogy az aktuálisan nem használt címén ideiglenesen segélyezéssel kapcsolatos információkat tegyen közzé. A visszautasító búvár vállalkozás vezetőjének hozzáállásán felháborodva egy miskolci család – saját költségén – több domain nevet regisztráltatott azzal a céllal, hogy a közérdekű információkat szolgáltatsson az oldalon. Információink szerint az adomány alapját képező cuanmi.hu a tsunami.hu és az ékezetes szökőár.hu oldalakon az elmúlt 14 hónapban 14000 (!) látogató fordult meg.
egy miskolci internetező