A .com-talan komolytalan?
A sex.nr közel sem hozott akkora hasznot, mint a .com-os végű testvére.
Az Internet üzleti szerepének növekedése jelentős piacot teremtett a webcímeknek. Így aztán komoly cég manapság már nem engedheti meg magának, hogy ne legyen saját domainje. A leghatásosabb kifejezéseket azonban – elsősorban a .com névtérben – nagyon hamar lefoglalták, s áruk gyorsan az egekig szökött. Így a kis költségvetésű cégeknek gyakorlatilag esélye sem maradt, hogy egyszavas, könnyen megjegyezhető webcímhez jussanak.
Nem csak a .com
A fenti helyzetre keresett megoldást egy amerikai domain kereskedő cég, a Domain Name One. Megítélésük szerint a legkézenfekvőbb ötlet, ha a vágyott kifejezést a legismertebb .com helyett egy másik végződéssel regisztráltatjuk. Így az ár csak a töredéke a .com-os verziónak.
„Olyan helyzetben, amikor példának okáért a diamonds.com 7,5 millió dollárért cserél gazdát, elkerülhetetlen, hogy egy másodlagos megoldás is szülessen az Interneten való hatásos megjelenésre… Miért fizetne valaki ezreket olyasmiért, mint a PokerClub.com, amikor hasonló áron a (jóval rövidebb) poker.cg címet is megveheti?” – magyarázta Sam Huang, a DN1 alapító ügyvezetője.
Nincs különbség
Keresőoptimalizálással foglalkozó szakértők szerint a legismertebb keresőmotorok nem részesítik előnyben a .com végződésű címeket az egyéb doaminekkel szemben. „Elméletileg a business.ug ugyanolyan jó helyezést érhet el a találati listán, mint a business.com” – mondta Kunal Patel, kereső specialista.
A puding próbája
A DN1 a fentiekben bízva a sex.nr címet kínálta fel eladásra, mégpedig szokatlan módon, az ebay.com árverési portálon. A társaság úgy vélte, a cím a legszerényebb becslések szerint is több tízezer dollárt ér. Ennek ellenére mindössze 99 centért hirdették meg. Az aukció során összesen 17 ajánlat érkezett, az utolsó, legmagasabb közülük 530 dollár és 80 cent volt. A vásárló így valóban kedvező áron jutott egy erős kulcsszót tartalmazó webcímhez. De hogy összességében is jól járt-e, abban még nem lehetünk biztosak.