A Twitter sztori kezdete
Biz Stone, a Twitter társalapítója a Santa Monica-i DOMAINfest konferencián mesélt a cég névadásának és a Twitter.com domain megszerzésének részleteiről.
Stone és társai egy olyan nevet szerettek volna vállalkozásuknak, amely mindenekelőtt „gyorsaságot” sugall, utalva a szolgáltatás lényegére, mely szerint a felhasználók rövid, 140 karakteres üzeneteket oszthatnak meg a világgal.
A történet szerint egy ideig a Jitter szó használatán gondolkodtak, ám később mégis úgy találták, hogy a szó negatív jelentéssel bír. Végül Stone egyik üzlettársa volt az, aki egy szótárat átlapozva ráakadt a Twitter szóra, amely „csivitelést” jelent. Mivel Stone feleségének munkája állatokhoz kapcsolódik, Stone egyből megkedvelte a szót, főként amiatt, hogy az több jelentéssel bír és nem csak a madarak kommunikációjára utalhat.
A Twitter.com domain név abban az időben már foglalt volt, így a szolgáltatás a Twttr.com oldalon kezdte meg működését. Amikor úgy tűnt, hogy a felhasználók kezdik megkedvelni a Twittert, az alapítók elhatározták, hogy felveszik a kapcsolatot a Twitter.com tulajdonosával, aki mint kiderült, egy ornitológiakedvelő férfi volt.
„Emlékszem, hogy nagyjából 7.500 dollárt ajánlottunk fel neki, ő meg hirtelen olyan boldog lett, hogy madarat lehetett volna vele fogatni.” – mondta Stone, aki szerint akkor még korántsem volt biztos, hogy a Twitter idővel óriási siker lesz, ezért ajánlottak egy mai szemmel nézve nagyon kis összeget a domain névért.