A vodka és a periódusos rendszer kapcsolata
A vodka.com domaint 3 millió dollárért vette meg a Mengyelejev-féle vodka recept jogtulajdonosa.
Az elmúlt napokban új rekordkategóriájú összeg került nyilvánosságra, amit egy domain eladásáért kifizettek. A hír szerint az orosz vodkagyártás meghatározó szereplője a Russian Standard 3 millió dollárt fizetett azért, hogy a vodka.com-ot magáénak tudja. Az üzlet december elejénköttetett és a felek közötti közvetítést a német domain aukciós portál, a Sedo.com bonyolította le. Az új tulajdonos Roustam Tariko, a webcímet szeretné felhasználni ahhoz, hogy az amerikai piac bástyáit bevegye.
Az amerikai piacra való betörés a cél
A Russian Standard a prémium vodkák amerikai piacára 2005 szeptemberében lépett be az Imperia nevű termékkel. Olyan versenytársak mellett kell érvényesülnie, mint az Absolut vagy a Smirnoff.
Az Imperia receptje a XIX. században élő Dimitrij Mengyelejev nevéhez fűződik, aki a periódusos rendszert is megalkotta. A vállalat a oroszországi bevételeinek 2/3-a a vodkagyártásból származik. Roustam Tariko érdekelt a pénzügyi piacon is. Tulajdonosi köréhez tartozik Oroszország legnagyobb magánbankja, a Russian Standard Bank is.
A domainpiac a reneszánszát éli
A vodka.com az értékesítésnek köszönhetően a legdrágábban eladott 12 webcím közé verekedte be magát. Ezen esetben is újra megmutatkozik, hogy a 2000-es nagy domain "boom" és néhány éves hullámvölgy után újra reneszánszát éli a domainpiac.
Tarol az alkohol
Az alkoholtartalmú italok piacán jelen lévő pénzügyi potenciált igazolja, hogy a legjelentősebb 15 domain között 3, ebbe a témakörbe tartozó webcím is megtalálható. A 7 millió $-ért eladott beer.com (sör) minden idők 3, a most értékesített vodka.com a toplista 12, a 2,9 millió $-t érő wines.com (borok) pedig a 15. legdrágábban eladott webcím.
Mit is mondjunk erre? Egyszerű: Váljék egészségükre!