Az eredeti regisztráló soha nem kapott egy fillért sem a McDonalds.com-ért
A McDonalds éttermek már a 90-es években is nagyon népszerűek voltak, ám a cég bármennyire is alapozta meg a tevékenységét, a McDonalds.com-ot akkor nem regisztrálta be.
1994 nyarán a Wired magazin egyik akkori riportere, Josh Quittner azonban megvásárolta, majd egy szuper cikket írt, hogy abban az időben milyen értéke volt a domain neveknek. Akkoriban az InterNIC volt a felelős a domainek kezeléséért és mindössze 2,5 ember foglalkozott ezekkel a feladatokkal, így még igen nehéz volt hatékonyan vizsgálni a különböző védjegyek használatát, valamint nem volt egységes szabályozás a védjegyek és domain regisztrációk között.
Quittner többször is próbálta a McDonalds embereivel felvenni a kapcsolatot ezügyben, de végül nem sikerült elérni őket. A Wiredban megjelent cikkében ösztönözte az embereket arra, hogy küldjenek neki ötleteket a [email protected] e-mailre, hogy mit kezdjen a domainnel. Végezetül a riporter beleegyezett abba, hogy átadja a domain nevet a McDonaldsnak, ha a vállalat adományt ad az általa választott jótékonysági célra. Így végül 3500 dollárt kapott egy brooklyni állami iskola számítógépekre és internet hozzáférésre.
Belegondolni is furcsa, hogy „csak” ennyibe került, hiszen manapság több ezer, több tízezer dollárért is kelnek el igen értékes domain nevek.
Fotó: Jurij Kenda / Unsplash