Digitális vállalati márkák 2021 – DOTZON-tanulmány
A Digitális Vállalati Márkák negyedik kiadását mutatták be, a 2018-as bevezetés után tovább bővítették a tanulmány alapjaként szolgáló adatokat.
Egy cég vagy termék nevét viselő domain segítségével az adott cég vagy termék digitális márkaként is jelen lehet, a márka domain segíti a céget a globális láthatóság elérésében, támogatja a márka imázsát és értékét, ebből kifolyólag a vásárlók bizalma is nő a termékek iránt.
A DOTZON idén 500 brandet és hozzájuk tartozó 24 000 domain nevet elemzett. Két különböző terület adatait vizsgálták, a kvantítatív adatokat (e-mail kommunikációhoz használt domainek száma, domain közti kapcsolat stb.) és minőségi adatokat, például a keresőmotorok teljesítményét és láthatóságát.
A legjobb 10 közé több iparág márkája is bekerült, nézzük tehát a rangsort
1..leclerc
Egy francia áruházlánc, mely először szerezte meg az első helyet. A francia emberek életének a része, nagyon nagy volt az elérése az újonnan használt domainek kategóriában és mindegyik KPI-ban nagyon jó értékkel szerepelt.
2. .abbott
Az amerikai gyógyszergyár 260 domaint használ a saját kiterjesztése alatt, tavaly is második helyet ért el.
3..weber
Egy francia építőanyag-gyártó cég leányvállalata, tavalyhoz képest két helyet javított. A .weber 158 tartományának szinten mindegyike be van állítva e-mail küldéshez.
4..seat
A .seat kiterjesztést a spanyol autógyártó rendszeresen használja online és offline kampányokhoz is. Nagy mennyiségű domain névvel rendelkezik, melyeket aktívan használnak, a sok domain névnek köszönhetően hat helyet javított.
5..audi
A német Audi körülbelül 1800 domaint használ, minden német autókereskedőjét egységes domain-kiterjesztéssel látja el az ügyfelekkel való kommunikációhoz. Nagyon népszerű a márka és a regisztrált domainek száma nagyban hozzájárult ehhez a helyezéshez.
További márkák a rangsorban az amerikai .neustar, a francia .bnpparibas, a .google, a német .dvag és végül a brit .weir.
Tényleg globálisan elmondható, hogy rengeteg vállat használja a saját márka domainjét, az előző évben pedig ez még jelentősen megnőtt. Általában ezeket a domaineket reklámokhoz, imázs- és bemutató kampányokhoz használják. Az online megjelenés mellett pedig rendszeresen megjelennek az offline arculati elemeken is. Egyre több cég szeretne élni ezekkel a lehetőségekkel, ezért az ICANN új jelentkezési ablak megnyitását tervezi a következő pár évben. A feltételeket még nem tették közzé, de valószínűleg hasonló lesz a 2012-es feltételekhez. Ha megnyílik a jelentkezés, akkor sok cég tud majd a saját domain kiterjesztésére pályázni.
Forrás: https://circleid.com/posts/20211112-dotzon-study-digital-company-brands-2021
Kiemelt kép: Amith Nair / Unsplash