Eladó a világ legértékesebb domainje
A CD.com tulajdonosa 12 év után úgy határoozott piacra dobja webcímét.
"A domain név érték". Lassan közhellyé válik a mondat. Az internetezők már azt is kezdik megtanulni, hogy mitől is érték egy-egy név. A webcím rövidsége, a végződés tipusa és a cim értelmes volta is mind mind többlet értékkel vértezi fel az azonosítót, tehát a 2 betűs webcímek érnek legtöbbet (1 betűs webcím a legtöbb tartományban nem regisztrálható), a legértékesebb tartomány a .com, mivel a az a leginkább használt és elterjedt, a domain jelentése akkor ad további értéket, ha a bejegyzett szó angulul bír jelentéssel, illetve ha nemzetközileg ismert és használt. A három szempontot figyelembe véve nem sok ilyet találunk, azonban a cd.com kétségtelenül ilyen. A vitathatatlanul az egyik legértékesebb webcímnek tartott intenetes azonosítót, a cd.com-ot 1992 februárjában regisztráltatta egy minnesotai Digi International nevű cég. A vállakozás 12 év után határozott úgy, hogy eljött az az idő, amikor érdemes "megszabadulni" a címtől és piacra dobta azt. A névre ajánlatot lehet tenni, azonban kikiáltási ár nincs, vélhetően a legmagasabb ajánlatot fogadják majd el. Az adás-vétel lebonyolításával a Moniker.com domainportált bízta meg a tulajdonos.
"A CD szóra naponta 4,4 milliószor keresnek rá naponta a kersőkön. A domainnek köszönhetően az új tulajdonos számára szinte garantált a keresők találati eredményeiben az előkelő helyen való szereplés, ez is jelentős értéknövelő hatású a webcím esetén" – nyilatkozta az eladásban érdekelt Moniker.com markeing vezetője, Jay Berkowitz.
A Digi International
Minneapolis egyik elővárosában található székhelye (Minnetonka), 1985-ben alakult DigiBoard néven, azonban 1989-től Digi International néven tevékenykedik. Tevékenysége az számítástechnikai termékek gyártására és forgalmazására terjed ki. Az amerikai elektronikus tőzsdén, a NASDAQ-on is jegyzett cég (DGII) 3 amerikai 6 európai és 2 ázsiai kirendeltséget tart fönn, alkalmazottainak száma meghaladja a 400-at
A Moniker.com
A floridai cég a 3 leggyorsabban fejlődő regisztrátor egyikeként definiálja magát. Összességében közel 1 millió webcím bejegyzését végezte el sikeresen. Legjelentősebb referenciaként a The National Hockey League-t (NHL) tartja számon.