Fogorvos ellen indított pert a Microsoft

Fogorvos ellen indított pert a Microsoft

Márkaneveihez hasonló webcímek lefoglalása és használata miatt indított peres eljárást a Microsoft egy fogorvos ellen.

A Microsoft pert indított védett kereskedelmi márkanévvel való visszaélés miatt egy kaliforniai fogorvos ellen, aki több mint 40 olyan nevet foglalt le, amelyek nagyon hasonlóak a szoftvergyártó termék- és márkaneveihez. A dr. Saed Said által regisztrál domain-ok „azonosak vagy megtévesztésig hasonlóak a Microsoft márkaneveihez” állítja a Microsoft az Észak-Karolinai Körzeti USA Bírósághoz benyújtott ügyirataiban. A Said által regisztrált domain nevek között a következők is megtalálhatók: „a Microsoftshop.com”, „a Microsoftstore.com” „XboxOutlet.info”és „Xboxmarket.mobi”.
A Microsoft állítása szerint Said a domain-okat azzal a szándékkal működteti, hogy megtévessze a cég termékeit kereső internetezőket. „A (kereső) személyt így eltérítik az eredetileg keresett weboldalakról, a Microsoft tehát így elveszíti a lehetőséget, hogy ezzel a személlyel együttműködjön.” –állítja a cég az augusztusban bejegyzett perben.
Said úr hasznot húz ebből a megtévesztő cselekedetből, hiszen az ő honlapján nem a Microsoft termékeit reklámozzák – állítja a Microsoft. A cég arra kérte fel a bíróságot: rendelje el, hogy Said úr fizessen 100.000 dollár bírságot a márkanevekhez fűződő jogok megsértéséért, ehhez jönnek még a járulékos költségek. A Microsoft a domain nevek használati jogát is szeretné kieszközölni.
Said úr aki a Kaliforniában, North Tustin helységben működteti „North Tustini Fogász Szövetség nevű Klinikáját, nem kommentálja az ügyet.

A Microsoft fenti pere Mr. Said ellen egy átfogó harc részét képezi. Ez a fajta gyakorlat” növeli annak a veszélyét, hogy a fogyasztókat az ilyen módon félrevezető honlapokra csábítják át.”- közölte a Microsoft szóvivője.
A Microsoft becslése szerint az összes .com , és .net domain név 24%-át hasonló cyber kalózok üzemeltetik. Nagyon sok ilyen hasonló honlap csupán azért létezik, hogy a forgalmat egy kívülálló harmadik fél felé irányítsa, akik így „ügynökösködnek” a márkanév tulajdonosának áruival, termékeivel.

menu
menu