Időben lépett a vén róka

Időben lépett a vén róka

Rupert Murdoch fizetős, iPad-re optimalizált hírportáljának domain nevét időben felvásárolta.

A világsajtó vasárnap számolt be arról, hogy a médiacézár Rupert Murdoch a fizetős online hírszolgáltatással kapcsolatosan dédelgetett terveit nemhogy nem adja fel, hanem egy új, innovatív megoldással keresi a megoldást a pénzért megvásárolható tartalomszolgáltatásra.
A hírek szerint a  News Corp. és a Fox News tulajdonosaként tevékenykedő ismert vállalkozó The Daily néven indít iPad-re optimalizált fizetős hírportált. Az eddig  30 millió $ befektetésével készülő új szolgáltatás a legnevesebb újságoktól összetoborzott szerkesztőség által készített online magazin az amerikai piacra készül. Előfizetési díja heti 99 cent, vagy havi 4 dollár 25 cent lesz és a karácsonyi piacot meglovagolva az ünnepek környékén debütál majd.

Tavaly óta készül a bevezetésre

A Domain Name Wire domainipari szaklap egy érdekes domain adás-vételre bukkant, amely összefüggésbe hozható a médiacézár terveivel. A TheDaily.com és a The-Daily.com domain neveket az ASSIST Information Services használta az elmúlt év közepéig. Az oldal a hét munkanapjain különböző témakörökben ajánl érdekes weboldalakat látogatók számára. Tavaly azonban a meglehetősen jól csengő domain névről a cég szolgáltatása átköltözött a TheDailyHomepages.com webcímre. A domain nevet egy webcímek anonim megvásárlására szakosodott cég vásárolhatta meg a ASSIST Information-tól. Az eladó cég vélhetően nem tudta, hogy ki áll a vevői lánc végén, így most, amikor a világ egyik legnagyobb média vállalkozásának terveiről lerántották a leplet vélhetően nem volt boldog az akkor kialkudott eladási ártól. Annak ellenére, hogy a megszerzett webcímeken nincs érdemi tartalom, azok biztosan a News Corp. médiabirodalomhoz tartoznak, amelyre a domain működését biztosító névszerverek (ns1.dowjones.com) utalnak. A DowJones.com pénzügyi portál Rupert érdekeltségeinek egyike.  

 

Murdoch a domain nevek királyával, a business.com-ot 7,5 millió $-ért eladó Marc Ostrofskyval, a business.com-ot 7,5 millió $-ért eladó domainkirállyal
Murdoch a domain nevek királyával, a business.com-ot 7,5 millió $-ért eladó Marc Ostrofskyval

A nagyok strómanokkal dolgoznak

A tehetős vállalkozások – azért, hogy ne derüljön ki a vevő tényleges személye és ezen felbátorodva az eladó az árat ne verje fel – gyakran egy közvetítő céget vonnak be a domain nevek megválárlásának folyamatába. A domain nevek tulajdonosának megkörnyékezése egy szinte lenyomozhatatlan, semmit mondó névvel rendelkező, ismeretlen cégen keresztül történik, ahogyan ez a bing.hu esetében is történt 2008 decemberében. A Microsoft Google-gyilkosnak kikiáltott kereső beindítása előtt a bing.hu domain nevet a cég egy francia vállalkozás közreműködésével vásárolta meg magyar kezelőjétől, aki mit sem sejtve a vevő tényleges személyéről és a nagyratörő tervekről az elkérhető ár töredékéért adta el a domain nevet.

menu
menu