Domaint lopott az alkalmazott?
A cég domain nevének jogtalan eladásával vádolja munkavállalóját egy amerikai társaság. Állításuk szerint az alkalmazott 200000 dollárért értékesítette a webcímet és a vállalati hitelkártyákkal ide-oda utazgatott egy sztriptíztáncosnő kíséretében – adta hírül a DomainNameWire.com.
A Sofa.com domain az amerikai Dinesen Leather Only cég tulajdonában volt 2005 decemberéig, amikor is egy londoni vállalkozás megvette tőlük 200000 dollárért. Az ügyletet a Dinesen bolthálózatának vezetője, Stephen M. Glanstad bonyolította. A cég szerint azonban erre senki sem hatalmazta fel, s ezt az is bizonyítja, hogy a vételárat az általa kezelt számlára irányította. A cég tulajdonosa, egyéb problémái miatt, fel sem fedezte a dolgot egészen addig, míg egy barátja nem értesítette, hogy a „címükön” valaki más webhelye található.
A történet ugyan nem elképzelhetetlen, de kissé hihetetlenül hangzik. Előfordul ugyanis, hogy egy-egy domain értékesítése után az eladó rájön, rossz üzletet csinált, mivel a kérdéses webcím már sokkal többet ér, mint az ügylet idején. Ilyenkor aztán jöhet a történet, hogy az alkalmazott meghatalmazás nélkül értékesítette a tartományt. A tulajdonos „nagyon sajnálja” de persze kéri vissza a nevet (ami most már sokkal többet ér). Korábban pl. Texasban történt meg, hogy egy 150000 dollárért vásárolt domaint vissza kellett szolgáltatni korábbi tulajdonosának.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Sofa.com jelenlegi tulajdonosainak – akik egy internetes bútoráruházat működtetnek a címen –, vissza kell-e adniuk a domaint. A Diensen kérheti a bíróságtól az ügylet jogtalanságának megállapítását, de akár úgy is dönthet, hogy az alkalmazottól követel kártérítést.
A tanulság azonban már most megállapítható: a hasonló problémák kiküszöbölése érdekében a cégek vezetőinek érdemes a saját kezelésükben tartani a vállalti domainhez kötődő jogokat. S így az az esetleges vád is elkerülhető, hogy egy rossz üzleti döntés következményeit akarják másra hárítani.