A Nestlé, a Volkswagen és a Ralph Lauren szállt ringbe a polo.eu-ért
A Polo.eu webcímért három multi szállt harcba, végül a domain a Volkswagenhez került...
Az .eu domainekért folytatott versenyben sok esetben volt nagyon szoros verseny. Több olyan webcím is volt, amelyet két világszerte ismert nagy cég is szeretett volna megszerezni, de kevés domainért állt rajthoz három olyan óriás világcég, mint a polo.eu-ért. A Nestlé, a Volkswagen és a Ralph Lauren alkotta trió egymáshoz képest kevesebb, mint 5 percen belül csapott le a polo.eu domain névre.
A domaintér megnyitását követően a Volskwagen igényét vette elsőként lajstromba a Nyilvántartó. A polo.com kezelését is végző, ruházati termékeket gyártó Raplh Lauren kérelme mindössze három perccel és 24 másodperccel később érkezett be, mint az autós cég igénye. A Nestlé regisztrátora pedig pontosan 5 perccel később adta be az élelmiszeripari termékeket gyártó cég igényét.
A .eu domain kiosztása december 7-én kezdődött. Akkortól kizárólag a védjegybirtokosok számára állt nyitva az úgynevezett „sunrise” periódus, amikor is előzetesen regisztrálhatták a már meglévő védjegyeik szerinti .eu domaineket. Emellett a nyilvános szervek, közintézmények és néhány más jogtulajdonos számára is engedélyezve volt, hogy éljenek a kedvezményes időszak lehetőségeivel.
A neveket egy first-come-first-serve elv alapján osztották ki a jelentkezőknek, akiknek ezután negyven napjuk volt arra, hogy bebizonyítsák, az adott névvel kapcsolatban valóban rendelkeznek védjegy jogosultsággal.
A jelentkezési rendszer alaposan megviselte néhány ismert márka képviselőit, mások könnyebben vették az akadályokat.
Az online kereskedő Amazon 22 regisztárornál indított bejegyzési kérelmet az amazon.eu megszerzéséért, a webtelefonos szolgáltató Skype 16-ot, míg a keresőóriás Google eggyel is beérte. A BBC szintén a jelentkezők között volt, és sikeresen meg is szerezte a bbc.eu-t.
Érdekes, hogy a domain nevekkel kapcsolatos dokumentumok elbírálását végző PricewaterhouseCoopers egy nyilvánvalóan kritikus hibát követett el a pwc.eu és a pricewaterhousecoopers.eu címek kérelmezése során, ami miatt végül meg is kellett ismételni a jelentkezését.
Az .eu regisztrációk második szakasza február elején indult, amikor az egyéb jogokkal, például védjegy nélküli közismert nevekkel, cégnevekkel és egyéb bejegyzett nevekkel rendelkező cégek kezdhették meg a regisztrációkat.
A lépcsőzetes regisztrációs folyamat célja az volt, hogy megállítsák az úgynevezett „cyber sqattereket”, azokat az spekulánsokat, akik tömegesen vásárolnak fel webcímeket, majd felkeresik az egyes nevekben érdekelt csoportokat, cégeket, és boros áron eladásra kínálják a birtokukban lévő címeket.
2007 áprilisától az összes EU intézmény is a .eu végződést fogja majd használni a webcímében.