Emblémát kapott a hazai domaintér
Hosszú idő utaán egyedi azonosítót kapott a hazai domaintér.
Az egyes márkák igyekeznek jól egyedi arculattal megkülönböztetni magukat versenytársaiktól. A jól beazonosíthatóség egyik eszköze az embléma alkalmazása. A Sony, az Adidas vagy a Coca-Cola logoja melyik XXI. századi embernek ne ugrana be elsőre?
A domainterek kezelői közül egyre többen társítanak egy-egy logot az adott végződéshez. Az írek a klasszikus zöld színben a három levelű lóherét, az amerikaiak a vörös és kék színnel kombinált csillagot, a kanadaiak pedig a juharlevelet és a nemzeti piros kék színeket építették be domainterük azonosítására szolgáló logojába. Az egyes domainterekhez tartozó emblémák két csoportra oszthatóak. Az egyik a hivatalos logok tábora, amelyet a domaintér nyilvántartója bocsát ki és általában védjegy védelem alá is helyeztet, a másik alulról érkező kezdeményezésként regisztrátoroktól származik.
Több országban (pl. Svédországban és Ausztriában) egyszerre több logot is használnak.
A hazai domaintér kezelője, az Internet Szolgáltatók Tanácsa is úgy döntött, hogy a .hu tartomány számára emblémát hoz létre. Információink szerint a logo bevezetésének célja, hogy a hivatalos regisztrátorokat megkülönböztethetőek legyenek a viszonteladó státuszban tevékenykedő – gyakran a szakmaiságtól távol álló – cégektől. A logot – mely felett az ISZT gyakorolja a jogokat – kizárólag regisztrátorok használhatják a jövőben.
[file=658_2.html]
A logo értékeléséhez munkatársaink összegyűjtötték a használt domaintér emblémákat. Kérjük olvasóinkat, hogy a logóról indított szavazásunkban vegyenek részt!
[file=658.html]
* A csillaggal jelölt logok az adott domaintér hivatalos védjegyei.