A GoDaddy nyerte a döntőt
Az amerikaifoci-döntőn bemutatott reklámjának köszönhetően radikálisan nőtt meg a GoDaddy.com látogatottsága.
A világ legnagyobb regisztártora, a Godaddy. Az, hogy a cég tavaly áprilisban a második helyre szorította a Network Solutions nagyban köszönhető volt annak, hogy a 2005. februári amerikaifoci-döntőn egy botrányos tv-hirdetést jelentetett meg a cég. A finálét közvetítő FOX tv társaság még a meccs ideje alatt letiltotta a reklámot, ami óriási botránnyá duzzadt Amerikában. Az idei döntőn ismét hirdetni kívánt a Godaddy, azonban az idei közvetítési jogokat is tulajdonló Fox előzetes kontrollhoz kötötte a reklámozási lehetőséget. A csatorna a benyújtott reklámfilmeket – szexista jellegük miatt – 13 alkalommal utasította vissza, majd a 14. elképzelést hagyta jóvá a döntő előtti utolsó pillanatokban. A Godaddy marketing kapcsolatai révén az idén ismét a média figyelmének középpontjába került a regisztrátor és a média cég közötti pengeváltás, így az amerikai lakosság már várta a hirdetést. A múlt vasárnap megrendezésre került döntő előtt internetezők tízezrei töltötték le a visszautasított reklámfilmeket.
A Godaddy ügyesen taktikázva az idén is elérte célját: a cég által kiadott közlemény szerint a döntő és az at követő hétfői napon 2 millió látogatója volt a godaddy.com-nak. A regisztrátor által kiadott adatok szerint ez az érték duplája egy hétfői vagy vasárnapi nézettségi értéknek.
Az olló csak nyílik tovább
A Webhosting.info által hetente frissített statisztikából kiderül, hogy a korábbi piacvezető Network Solutions és a Godaddy között hétről-hétre nyílik az olló. A Godaddy a január 9. és 30. közötti időszakban félmilliós növekedést tudott produkálni, a versenytárs ugyanezen időszak alatt "mindössze" 108 ezer új kérelmet fogadott be. A piacvezető múlt heti reklámjainak köszönhetően a két cég között fennálló különbség növekedése várhatóan gyorsulni fog.