Regisztrátori őrségváltás a láthatáron

Regisztrátori őrségváltás a láthatáron

A GoDaddy jó pr-jének köszönhetően piacvezető regisztrátor lehet.

A hagyományosan február első vasárnapján megrendezésre kerülő amerikai futball szuperdöntőt, a Superbowl-t tekintik az Egyesült Államok legjelentősebb médiaeseményének. A rendezvény időtartama alatt visszaesik az áruházakban a forgalom, az utcák szinte elnéptelenednek, mivel a amerikaiak nagy része a „Döntő” ideje alatt a tv elől nem hajlandó elmozdulni. A tojáslabda foci fináléján a pálya szélén vagy a tv közvetítése során történő hirdetés díja többszöröse bármilyen más eseményen történő reklámozásnak. Az idei meccs egyik legjelentősebb szponzora a világ második legnagyobb domain regisztrátora a GoDaddy volt. A cég üzleti titokként kezeli az alkalomra elköltött hirdetés összegét, de egyes vélemények szerint ez akár a 20 millió dollárt is elérhette.

Bejött a hirdetés

A külső szemlélő számára elérhető mutatókból arra lehet következtetni, hogy a cég valószínűleg jól döntött, amikor az összeget a népszerű tengerentúli sporteseményen történő hirdetésbe fektette be. A honlapok látogatottságának auditálására szakosodott hitwise.com mérései szerint az eseményen hirdetők közül a GoDaddy profitált legjobban. A nyilvános statisztika szerint a GoDaddy honlapjának nézettsége az eseményt követően 260%-kal nőtt. A többi hirdető közelébe sem ért ennek az értéknek: cialis.com-on (szexuális potencia fokozó gyógyszer) a forgalom 155%-kal nőtt, míg a harmadik legnagyobb nézettség növekedés a tabasco.com (fűszer készítmény) portálján volt mérhető (119%).
A Godaddy kiemelkedő, többi hirdetővel szemben elért eredményét eredményezhette az, hogy a többiek gyakrabban reklámozott termékeivel szemben a regisztrátor szűkebb körben volt ismert és ezért sokan kíváncsiságból is megnézték a cég honlapját. A másik oka a kiemeltebb figyelemnek az az intézkedés, amelyben a GoDaddy hirdetését a Fox televíziós társaság már a meccs közvetítésének ideje alatt letiltotta (a kisfilm a televíziós reklámok állami cenzúrájából űzött gúnyt – a szerk). A szankció komoly sajtóvisszhangot váltott ki, amely további reklámot – és ezáltal nézettséget – generált a cégnek.
A leghitelesebbnek tekintett domain regisztrációs statisztikát készítő honlap, a Webhosting.info kimutatása szerint az eseményt követően jelentősen nőtt a GoDaddy-n keresztül bejegyzett webcímek száma. A döntő előtt a cég domain ügyfeleinek domain állománya hetente 50000 db-bal nőtt, azóta viszont ez az érték 80000-re ugrott fel és a rendezvény óta eltelt időszak alatt fél százalékkal (!) növelte a világpiaci részesedését. (pl. az autóiparban évek alatt tud ekkora eredmény javulást elérni egy szereplő – a szerk)

Hamarosan első lesz a Godaddy?

A cég jelenleg az általa bejegyzett 6,176 millió webcímmel a "világranglista" második helyén áll, de ha a jelenlegi bővülési ütemet tartani tudja, akkor legkésőbb a nyár elején átveheti a Network Solutionstól a vezető pozíciót. A helycsere azért is vehető biztosra, mert a mostani világelső – az új és elvándorló ügyfelek számának azonos volumene miatt – csak stagnáló adatokat tud felmutatni, a jelenlegi ügyfélköre által birtokolt webcímek száma 6,8 millió körül állandósult az utóbbi két hónapban.

menu
menu