Bölcs domainstratégia az okostelefon márka háza táján
A Xiaomi elképesztő gyorsasággal növekszik, júniusban világszerte több telefont adott el, mint a Samsung és az Apple. Most pedig megvásárolta a Mi.com-ot.
Jun Lei 2010-ben alapította a Xiaomit, szuper márkanevet és domain címet keresett, amit meg is talált és hatalmas üzletet épített. Okostelefonjait a kezdetekben a webhelyéről árusította a fogyasztóknak, a termékek alacsony árakkal bírtak, de teljesítményükkel felülmúlták a versenytársakat.
Domain stratégia szempontból fontos, hogy Jun Lei a Xiao Mi nevet választotta és megvásárolta hozzá a Xiaomi.com domaint is. Fontos kiemelni, hogy .COM domaint választott, tehát az első percetől fogva nemzetközi szereplőként pozícionálta magát. Egy évvel később bemutatta a „Mi” globális márkát és logót, hiszen rájött, hogy Kínán kívül nehézségek lehetnek a kiejtéssel. 2014-ben 3,6 millió dollárt fektetett be a Mi.com megszerzésébe. Ezek után a vállalati tartományt is megváltozatta Mi.com-ra, majd a Xiaomi.com-ot is már ide irányította.
Igaz, hogy még mindig használják a Xiaomi nevet, de a Mi már számos terméke márkája, például: Mi 11 Smartphone, Mi Electric Scooter vagy Mi True Wireless Earbuds. Sok kínai vállalattal szemben a Xiaomi a megfelelő .CN domaineket is birtokolja, a .Mi.cn a Mi.com webhelyre van irányítva, a XiaoMi.cn pedig közösségi webhelykétn funkcionál, ahol híreket, különböző alkalmazásokat kínálnak.
Tanulság ebből a sztoriból, hogy a rövid domain kifejezetten eredményes tud lenni, a kínai vállalatok még mindig a .COM domaint részesítik előnyben, a .CN pedig kevésbé fontos, de márkaérték szempontból érdemes beregisztrálni ezeket is.
Forrás: https://domainnamewire.com/2021/08/17/the-smartphone-champions-wise-domain-strategy/
Kiemelt kép: Christian Salas / Unsplash