Újabb rangsorolási szempont a Google-nél
Egy újabb rangsorolási szempont látott napvilágot: hosszabb időre regisztrált domain alatti oldal előrébb kerülhet...
Hatással van-e a Google keresési eredményeire az, hogy milyen időtartamra regisztrálták a domain nevet? Nem kis meglepetést okozhat jó néhány webhely tulajdonosnak, hogy ez a kérdés egyáltalán felmerülhet. A háttérben egy áprilisban készült Google szabvány áll. Eszerint a webhelyeknek az is értékmérője lehet, hogy milyen hosszú időtartamra jegyeztették be a hozzá tartozó domaint. Vagyis egy 10 évre regisztrált domain értékesebb és elfogadhatóbb mint az, ami egy év alatt jár le.
Harc a spammerek ellen
A Google folyamatosan keresi a módját, hogy a rossz (spammer) és jó (törvényes) oldalakat szétválogassa. Gyanítható, hogy olyan ismérveket kerestek, amelyek csak az ártalmatlan, törvényesen működő oldalak jellemzői; s úgy találták, hogy az ilyen webhelyek üzemeltetői elkötelezettek az üzletük, és ennek kapcsán a domain nevük iránt, s ezért azokat általában hosszabb időszakra jegyeztetik be. Vagyis az elképzelésük szerint, ha valaki több évre regisztráltat egy domaint, azzal jelzi (a Google-nek), hogy elkötelezett a név iránt. Viszont ha csak egy évre fizet elő, akkor ez már korántsem biztos. A spammerek közül sokan „egyszer használatos” webcímeket alkalmaznak, amik csak egy évig élnek. Így a Google a bejegyeztetés időtartama alapján döntheti el, mennyire „vegye komolyan” az adott webhelyet.
Vajon mennyi az ideális regisztrációs idő?
Ezek szerint hosszabb időre kellene bejegyeztetni a domain neveinket? S ha igen, mennyi idő elegendő? Az üzleti életben, azt érdemes figyelni, hogy a riválisok milyen időtartamra regisztráltatták domain neveiket. Habár a vetélytársakénál hosszabb regisztrációs idő segíthet előrébb kerülni a találati listákon, nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy ez feltehetőleg csak kis mértékben javít a helyezésen. S az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy a szabvány létezése nem jelenti azt, hogy biztosan alkalmazza is a Google a találati listák létrehozásakor ezt a szempontot. Pontosan nem tudhatjuk, hiszen ők is helyt akarnak állni az üzleti versenyben (akárcsak vetélytársaik, a Yahoo és az MSN).
Az ügyeskedők lesben állnak
Sokan vannak, akik a lejáró domain nevekre vadásznak. Előfordulhat, hogy valaki pár másodperccel egy domain bejegyzési idejének lejárta után már regisztráltatja is a felszabaduló címet. Így egy évek alatt megismertetett névből más húz hasznot. Hiszen ha így megszerez és a saját webhelyére irányít egy domaint, azzal jelentős látogatottságot biztosíthat magának. Egy hosszabb időre bejegyzett webcímnél csökken a veszély, mivel a bejegyzés érvényességének időtartama alatt más nem veheti meg (törvényesen) az adott nevet.
Hogyan tovább?
Mi a tanulság? Az üzleti életben egy hosszabb időre szóló regisztrációval a lejáró neveket figyelők vitorlájából lehet kifogni a szelet és talán a Google-nél is sikerül a vetélytársaknál jobb helyezést elérni. A magánszférában ugyancsak hasznos lehet a fenti szempontok figyelembe vétele. S ezután már csak a pénztárcánk szólhat bele a végleges döntésbe.