Változhat a felhasználókövetés a Google felületein
Január végén a Google bejelentette, hogy 2021. Q2-ben elérhetővé teszi a harmadik féltől származó cookiek alternatíváját.
Az iOS 14-ben történő nagy nemzetközi visszhangot kapott adatvédelmi szabályozás után a Google is korlátozhatja a felhasználók követését. Tavaly ősszel jelentették be, hogy teszteli a FLoC-ot (Federated Learning of Cohorts), ami kiválthatja idővel a harmadik féltől származó sütiket.
A FLoC egy adatvédelmi megoldás, ami a releváns hirdetések megjelenítésére irányul, úgy hogy a hasonló érdeklődésű embereket csoportokba rendezi, ezáltal lehetővé teszi a hirdetőknek, hogy érdeklődés alapján továbbra is megfelelő hirdetésekkel tudjanak célozni. Az egyént pedig elrejti a tömegben, a felhasználó információkat pedig az eszközökön dolgozzák fel.
Miért érdekes ez?
Ahogy a web és a keresőmarketing fejlődött egyre nagyobb súlya lett a cookiek-nak is az online hirdetések terén. Közben egyre több fogyasztó és internetes kereső törődik adataik online védelmével, a böngészők pedig pont ezért elmélyítették a sütikövetési modelljeiket. A FLoC modell a személyes adatok védelme mellett, továbbra is lehetővé teszi a hirdetők számára az adatok kollektív megtekintését. Ez nagyon fontos, hiszen rengeteg vállalkozás van a világon, akik bevétel szempontjából nagy mértékben támaszkodnak a Google Ads szolgáltatásra.
Márciusban a nyilvánosság számára is elérhetővé tesznek FLoC alapú csoportokat, a második negyedévben pedig a hirdetők Google Ads szolgáltatásban is tesztelhetik ezeket. Kíváncsian várjuk, hogy vajon ez átrendezi-e a hirdetők piacát, valamint milyen lesz a fogadtatás a magánemberek és a hirdetők oldaláról is.
A Google hivatalos bejelentését ezen az oldalon lehet elolvasni: https://blog.google/products/ads-commerce/2021-01-privacy-sandbox/
Kiemelt kép: Daniel Romero / Unsplash