Módszerek melyekkel növelhető az e-kereskedelem forgalma
Tudni azt, hogy hogyan növelheti az e-kereskedelme forgalmát, az Ön boltja sikerének kulcsa.
Akár több csatornán keresztül kínálja áruit, akár szigorúan online működik, boltjának könnyen megtalálhatónak kell lennie, fontos tisztázni, hogy mit kínál, és mivel emelkedik ki versenytársai közül. Könnyen előfordulhat, hogy forgalma nem éri el az elvárt szintet, ha figyelmen kívül hagyja ezeket az e-kereskedelmi SEO trükköket.
A vásárlók meggyőzése, hogy miért önnél vásároljanak
Számos e-kereskedelmi weboldal vagy csak észrevétlen marad a nagyközönség számára, vagy nem képes sikeresen megfogni a weboldalra látogatókat, és a látogatásokat vásárlásokká alakítani. Mindez a webhely elhagyása miatt van így, azaz a lepattanási arány miatt – ez a webhelyre érkező látogatók százalékos aránya, akik megérkeznek egy oldalra, megnézik, majd elhagyják azt. Természetesen a magasabb lepattanási arány azt jelenti, hogy kisebb az esély rá, hogy a látogatók önnél vásároljanak.
Az alábbi gyakori hibák magyarázhatják, hogy az ügyfelek miért nem veszik észre a webhelyét, vagy miért hagyják el, ha már észrevették és, hogy ön mit tehet ennek elkerülésére.
Nem egyértelmű értékteremtés
A látogató felé a webhelynek világosan és azonnal az értékteremtést kell kommunikálnia (mondjuk az első tíz másodpercen belül), amely világosan kifejezi az Ön üzletének értékét és, hogy az ügyfelek mit várhatnak, amikor öntől vásárolnak. Minél hatékonyabban csinálja ezt, annál valószínűbb, hogy az ügyfelek a weboldalon maradnak. Tesztelje értékteremtő közlését, hogy lássa, vajon mennyire egyértelműen válaszol a legtöbb vásárló négy alapvető kérdésére, amikor eldönti, hogy egy webhely megéri-e az idejét vagy sem:
Milyen terméket vagy szolgáltatást árul?
Mi a végső előnye a használatnak?
Ki a termék vagy a szolgáltatás célközönsége?
Mi teszi egyedivé és többiekétől különbözővé az ön ajánlatát?
Nem egyértelmű cselekvésre ösztönzés
Egy egyértelmű cselekvésre ösztönzés tehet különbséget a lepattanó és a vásárlóvá váló látogató között. A nem világosan megfogalmazott ösztönzés azt jelenti, hogy csökken a látogatók elköteleződése boltja iránt, és ezen keresztül természetesen az értékesítés is. Nincs jól bevált képlet a meggyőző ösztönzés létrehozásához, de minden esetben legyen (1) elég egyszerű ahhoz, hogy a felhasználók könnyedén megértsék az üzenetet, és (2) elegendő ráhatást gyakoroljon rájuk, hogy megtegyenek valamit. Az ösztönzés számos formában jöhet létre. Amikor az ügyfeleket arra kérjük, hogy tegyenek meg valamit, akkor végülis egy ösztönzésre válaszolnak:
PDF letöltése vagy kitöltése
Termék megvásárlása
Csak kattintsanak át egy másik oldalra.
Gyengén megírt meta leírások
A magas lepattanási arány azt jelezheti, hogy Ön nem mutatja be egyértelműen, hogy kicsoda és mit kínál. Ennek eredményeképpen nem vonzza be az ideális ügyfelet. A probléma elkerülése érdekében irányítsa a kattintásokat, és növelje a potenciális vásárlóvá válásokat, összpontosítson az erőteljes meta-leírások írására, valamint olyan releváns információkat tartalmazó részletekre, amelyek:
Bemutatják, mit kínál webhelye és kíváncsivá teszi az ide látogatókat
Nem hosszabbak 160 szónál.
Használjon gyakori kulcsszavakat. (Olvasson erről többet a SEO szemantikájáról készült írásokban.) Tegye fel, hogy Ön egy ügyfele a saját szolgáltatásának. Milyen kulcsszavakat keresne? Még ennél is jobb, ha megkérdezi ügyfeleit, hogy találtak önre.
Nem a megfelelő ügyfél megcélzása
Önnek folyamatosan finomhangolnia kell webhelyét, hogy ezáltal mindig a megfelelő célközönséget érje el, és így jobban megtalálja és megszerezze a leginkább önnek megfelelő látogatókat, akik valószínűleg érdeklődnek az Ön ajánlatai iránt. Erre jó példa:
Tartalom közzététele a releváns közösségi médiákon, különösen a csúcsidőszakban, felbecsülhetetlen forrása a szabad forgalomnak.
Olyan tartalmak közzététele, amelyek az adott témakörben elismert tekintélyként jelenítik meg Önt, olyan tartalmak, amelyet potenciális vásárlói keresnek, amikor olyan új szolgáltatót keresnek, mint Ön.
Blogolás rendszeresen. A Hubspot tanulmánya szerint, a gyakori blogolás fontosságának alul értékelése egyenlő a kiaknázatlan, elszalasztott lehetőséggel. A tanulmány szerint, a rendszeresen blogoló vállalkozásoknál akár 55% -os növekedést lehet felmutatni a webhely forgalmában.
A Mobil figyelmen kívül hagyása
A mai ügyfelek már rendszeresen váltogatják, hogy éppen asztali-, vagy mobil eszközökön és táblagépeken vásárolnak, akár egyetlen vásárlás alatt is, ezért a gyors válaszidejű, mobilbarát webhely manapság elengedhetetlen. Ha a látogatók nehezen tudnak navigálni webhelyén mobilon, akkor nem maradnak az oldalon sokáig. Természetesen egy mobilbarát webhely megtervezéséhez több munka szükséges, de:
Nagyobb sikerrel kecsegtet, mivel valószínűleg több útvonalon is el lehet jutni a weboldalhoz, és ennek segítségével könnyebben alakítja az ide látogatókat visszatérő, hűséges ügyfelekké.
A mobilbarátság fontos része a Google keresőmotor-rangsorolási algoritmusának is.
Az olyan cégek, mint a WooRank, mélyreható elemzést tud készíteni oldala mobilbarátságáról, hogy ezzel is segítsen javítani az online láthatóságát.
Ejtse a .COM végződést egy relevánsabb domain név választása érdekében
Hatalmas e-kereskedelmi versennyel kell szembenéznie, arról nem is beszélve, hogy emiatt sokkal kisebb eséllyel találhatja meg a webhelyéhez illő .COM domain nevet. Szüksége lesz egy kis kreativitásra, és ki kell alakítania egy egyedi online teret. Ennek egyik módja a .SHOP domain név, amelyet exkluzívan az e-kereskedelmi vállalkozások számára terveztek.
Rövid, intuitív és megjegyezhető, a .SHOP segít kifejezni, ki is Ön és mit kínál.
Kezdjen el nagyobb forgalmat irányítani online boltjába még ma!
Nem kell, hogy olyan erőforrásokkal rendelkezzen, mint pl. egy olyan vállalati óriás, mint az Amazon, hogy növelje az e-kereskedelme forgalmát. Végülis csak meg kell ismernie az e-kereskedelmi SEO alapjait, hogy olyan webhelyet fejlesszen ki és népszerűsítsen, amelyet az ügyfelek könnyedén megtalálhatnak, és könnyen megérthetik, hogy mit is kínál.
Szánjon időt az oldal optimalizálására, így vonzóbb lesz az ügyfelek számára. Találja ki (1) mit akarnak tudni a vásárlás előtt, (2) miért nem találják meg, vagy miért hagyják el boltját, és (3) milyen javításokat, fejlesztéseket tehet a látogatók sikeres vásárlóvá alakítása arányának növelése érdekében?
Tudni azt, hogy hogyan építhet egy jó e-kereskedelmi webhelyet, amellyel eléri ezeket a dolgokat, jelentheti vállalkozásának sikerét vagy bukását!