Nem mindegy milyen domaint veszel
A Google algoritmusok működése mindig is érdekelte a keresőoptimalizálókat. Most kiderült a Google figyeli a weboldalak változásait is.
John Mueller, a Google webmester trendek elemzője megosztott olyan – szakmai berkekben eddig is sejtett információkat – mely szerint egy-egy domain név múltját is figyei a Google és ezen információkat is figyelembe veszi a találati sorrend kialakításakor.
Nézd meg milyen domaint veszel!
Domain nevek ezreit regisztrálják ma új – korábban nem létező domainként – azonban domain nevek ezrei korábban is voltak már bejegyezve más által és korábban is volt rajta tartalom. Ez nagyban befolyásolhatja, hogy milyen sikerrel optimalizálható a domainhez tartozó honlap tartalma a keresők szempontjából. Egy-egy domain előlélete pozitív, de negatív hatással is lehet keresőoptimalizálásra.
"Ha ennek a linkprofilja, vagy múltja nagyon gyanús vagy spames, akkor hiába indítunk teljesen új oldalt, ez a múlt negatív szignál az oldal esetében. Erről még Matt Cutts a Google korábbi webspam osztályának vezetője beszélt. Ha tehát domaint regisztrálunk, előtte győződjünk meg, nem-e volt azon korábban weboldal és hogy tiszta-e a linkprofilja. " – írja a cikkében az ite.hu portál.
Egy-egy domain korábbi tartalmát – akár évekre visszamenőleg is – a Wayback Machine portál segítségével ellenőrizhető, a linkprofil ellenőrzésében például a Majestic.com szolgáltatása nyújt segítséget.
A teljes cikk elolvasható az ite.hu portálon:
http://ite.hu/google-az-algoritmusok-figyelik-a-domain-multjat-is/