Beröffentették Eurovízió domainjét
A döntőre indították el az első .eurovision végű domaint
A Guinnes rekordként is bejegyzett "legrégebbi televíziós vetélkedő" címét védő Eurovíziós Dalfesztivál jogtulojdonosai is saját domain végződésre pályáztak és kapták meg a webcímet. A .eurovision meglehetősen öncélúnak tűnik első ránézésre, hiszen az évente pár napig tartó "eurovíziós láz" internetes kommunikációja vélhetően nem ér meg akkora kiadást, amennyibe egy ilyen domain végződés került, illetve amennyi anyagi ráfordítást igényel egy ilyen fenntartása. 10 éves viszonylatban ez – Forintban kifejezve – százmilliós nagyságrendű kiadást jelent.
A szervezet az idei Euroviziós Dalfesztivál döntőjére indította el az első .eurovision végű domain nevet, a nic.eurovision-t, amely begépelése után azonnal az eddig is használt hivatalos webcímre – eurovision.tv – jut a látogató.
It isn’t making a song and dance about it, but the European Broadcasting Union is promoting is annual Eurovision Song Contest using its new dot-brand gTLD, .eurovision.
The default registry domain, nic.eurovision, is mirroring its regular web site — found at eurovision.tv — ahead on Friday night’s televised show.
It’s the only domain in the .eurovision zone so far; the EBU does not seem to be properly promoting the dot-brand yet.
That’s a pity for the domain industry, as Eurovision has a TV viewership measured in the hundreds of millions.
For those outside of the EBU’s 40 participating countries… Eurovision is an annual song competition contested by singers from mostly European nations, viewed in the UK largely as an excuse to have a bit of a mildly derisive giggle at our beloved neighbors’ taste in music, dress, culture, language, and so on.
Last year it was won by an Austrian drag queen with a beard. It’s like that, you understand.